Overskrift 1

 

                            HER DE SISTE NYHEDER FRA ORANGEPOWER.

 

vi har ike skreved her i langt tid, men det er fordi vi bruger facebook meget mere i dag, hvis i ogsa er på facebook, så søger efter pullingteam orangepower, og synds godt om dette, så blive do opdateerd automatisk, hvannar der skert noget, og der skreve vi, være uge noget, om der er noget nyt, eller hvordan der gøre.

 

 dd:27-12-2014: så har vi ogsa kørd træk i klokkerholm, og der fik vi en låne turbo, til et prøve frem af, og det gik remlig godt, men i 3 de træk, tabte orangepower mange tanderne af hjullerne i forgård.

så nu er vi i gang med et laverd noget ændre tandhjullerne til forgård, og vi bygger skiver bremser på orangepower i denne winter.

vi beklage et vi ikke skrive så meget her på sider, men det er fordi vi ogsa sidde på facebook.

vi ønsker i alle en gode jul, og en godt pulling år i 2015!!!!!

 

dd:17-09-2014:så er orangepower blive Danmarksmester 2014 i farmklasse 0!!!!

det godt godt i nykær, i bornholm, orangepower gik rigtig godt, især i pulloff, vi tråk slæde 5 meter længer i pulloff som nummer 2, miraculix. vidoe film kan ser på youtupe, ved et kig på: dm bornholm 2014, og så stå farmklasse 0 på del 1, der er 3 del ialt fra dm i bornholm. nu skal vi lige ser orangepower igennem, og så er vi nok klar til gamst, som blive afhold den 4 october.

 

dd:05-09-2014; Træk ved carsten møller i vodskov, kig ikke som vi havde forvendet, motor blivde forkold, fordi brandstofpomp havde flytted sig 4 graden, vi fik i første forsøg en god fullpull, men der mangele ca 200 grader i udstødning, 2de og 3 de træk, var udstødningstemperatur endu laverd, ogsa efter vi skreude p pomp ned i mængde. nu har vi justerd brandstofpomp, så han sprøjte i hvannar han skal, og nu har vi det laverd sådan et pomp ikke kan flyt sige mere. i morgen aften skal vi køre i Kibæk, og så håbe vi et det gøre better, og et vi få noget udstødnings temperatur som vi skal har.

 

dd:23-08-2014: nu har vi også mulighed til et leverd klistermærke til jer, i alle farve og lettertype etfer ønsker, samt billeder i alle størrelse.

de største klistermærke til eks lastbil er 150cmx200cm ligesom vi har på vores lastbil, men det kan også blive laverd sådan et klistermærke skal sættes på lastbil, ligesom en puzzel spil.

hvis i er intra, skrive på kontakt sider, hva jeres ønsker er, og så vende vi tibage til jer.

 

dd:18-08-2014:næste uge, den 29e august, prøver vi en gang til kraftene af af Orangepower ved Carsten Møller i vodskov ved rærup, så kan vi prøve om orangepower kan køre i de højerste gær, som vi har i orangepower.

dd:09-08-2014:så fik vi kørd midtjysk landsdelsmesterskab i Viborg, og det gik rigtig godt, de nye motor er stærker som de gammele motor har vært.
vi fik en 2 de plads, og der var kun 4cm op til nummer 1, og det er miraculix.
så nu skal vi køre DM 2014 i Bornholm den 13e september.


dd:06-08-2014: så har vi kørd traktor træk i Holland med de nye motor, det gik godt, men ikke held så godt som de skul har gjord med de gammele motor, vi skal lige justerd noget ting, så de nye motor blive lige så stærk som de gammele motor, men her arbejde vi på, fordi på lørdag, skal vi køre nordjysk mesterskab i Viborg.


dd:23-07-2014: det gøre ikke held så godt siden vi har kørd i linde med pinse, men det gik godt i linde, orangepower kørde i farmklasse o, og i standard klasse 2 men efter linde, gik toppakning af lastbil i stykke, og herefter opdagde vi et motor var flækked på sider af brandstofpomp, der sidde en 40cm rævnet i blokked, vi er i gang med et bygge en nyt motor op, og det blive en fiat 1000 motor uden tør foringen, men der er mange problemer, og ting som skal laverds om, det var mening et vi skulle køre i Herning, ved regions mesterskab, og om aften i vinkel, men krumtab køre simpel hen alt fortunkt rund, så vi aflyste på begge steder, nu er motor blive tværs bored på krumtab, og også krumtab, fra de gammele motor, som passe i de nye fiat 1000 motor, er åbenharet ikke 1000% lige, så dem blive også slibet. vi få motor og krumtab tibage på fridag, og så skal vi samler motor og orangepower færdig så vi blive klar til træk i Holland på 2 stævnes de første weekend i august måned.

vi holde jer opdatered hvordan det gøre i næste uge.


dd:15-06-2014: nu kan do ses billede af træk i året 2014,  i fotoalbum 2014.


DD:06-06-2014: vi beklager, et vi ikke har skreved med de samme efter træk i tjele!!!
og det er fordi vi er nu ogsa på facebook, men vi prøver et opdaterd jeg stadigvæk her på sider , så godt som muligt.
det kig i tjele ogsa godt, vi fik en første plads igen, og vi tråk 32 meter længer som nummer 2, vi fik slæde på 112 meter, og nr 2 fik slæde på ca 80 meter.
siden mandag efter tjele, fik vi skilled orangepower i midt ved koppeligs huset, fordi de 2 gammele koppelings plader, der var ikke meget belægning tibage på, da vi samlede orangepower siste winter, men vi havde ikke fæt noget nye koppelingsplader denne gang, så derfor havde vi ikke monterd de nye med de samme.
men det blivde ogsa tid et få dem skifted, fordi på 2 plader, var der på de ene sider af koppelingsplader, næste ikke noget belægning tibage på.
men nu er crower koppeling i orangepower så godt som nyt, orangepower har nu fæt en crower koppeling med nye koppelingsplader, og alle slide plader er ogsa blive skifted ud af med noget nye.
vi kan da ikke klage, fordi 2 af de gammele koppelingsplader, har vi kørd med siden vinter 2008/2009!!!
vi har ogsa lagt lidt mere vægt på fingerne på crower koppeling, så koppeling tå mere og better fat.
på søndag, skal vi køre i 2 klasses med orangepower i Linde, team medlem Simon, skal køre i farmklaase 0, og jeg køre for sjov med i farmklasse 1, eller standard klasse 2, eller farmklasse 2, det ses vi ligfe an på i linde på søndag, fordi det komme an på, hva mange deltagerne der er i de pågældende klasserne.

så er der ogsa en ændre nyhedere, vi er blive inviterd, til et køre træk i Holland, så vi skal køre træk i holland den 2de august i koudekerk a/d rijn, og den 3de august i Laren(GLD), ogsa i Holland.


dd:30-05-2014:vi har haft travlt med lastbil og orangepower, vi kørde på vægt med lastbil og orangepower in i lastbil, ved DLG i kjellerup mandag efter hammerum, men bagaksel tryk var forhøjt, og totalt vægt er ogsa lidt forhøjt.
men det har vi nu fæt styr på, orangepower stå nu 1 meter langer frem i lastbil, og vi har pilled alt unodig ting, jern ud af de bagerste rum, hvore orangepower stå in i lastbil, ogsa de lille vogn til bag efter orangepower, har vi pilled ud, da vi ikke brugt det så meget mere, og ramper af lastbil, har vi fæt lagt nye alu dørkplader på.
på orangepower fik få reparet udstødning manifold, dem var pga varme tråkked sig så meget skæv, et han var blive lidt utæt.
men dem fik vi varmed og svejst.
vi skulde ogsa har kigged på koppeling, fordi der er ikke så meget belægning på 2 pladerne tibage, dem har vi kørd med siden start i 2009, 1 plade fik vi skifted i 2012. vi håbe et vi kan køre med dem i tjele i morgen, men efter tjele, skal der nok nye koppelings og slidt plader i vores slyng koppeling som sidde i orangepower
ellers har vi ikke laverd noget om på orangepower siden hammerum.
vi kigge lige på bane i tjele, hva gode bane er, fordi hvis bane er better som dem er i hammerum, så skal vi skrue brandstofpomp lidt op i diesel mængde, fordi udstødnings temperatuur, var i hammerum hvore han skal være på, men dem må ikke være højer i temperatuur, fordi vi køre stadigvæk med standaard stempler.

dd:18-05-2014:orangepower har kørd han's første træk for året 2014, og vi tå med de samme de første plads i hammerum, ved herning.
vi har vælgt et ikke køre i nibe, fordi der skal lige gøres noget små ting ved orangepower, og ogsa ved lastbil, fordi pga de støre baghjul, er der lige lidt forlidt plads til orangepower  i lastbil, der skal lige find ca 5cm plads til snude af orangepower.
men det få vi nok gjord.
så næste træk blive den 31 maj ved DLG i tjele, vores gammele hjemme bane.
vi prøve et få lagt video fra hammerum 2014, her på sider.

dd:15-05-2014: orangepower og lastbil er klar til træk på lørdag i hammerup ved herning.
vi ved ikke endnu om vi skal køre i nibe uge efter, men det ser vi til, det afhanger ogsa hvordan det gøre nu på lørdag i hammerup.
derer ogsa opretted en webshop, hvore do kan ses hvad vi har til salg, men webshop er ikke færdig endnu, så hvis i ønsker et købe noget, så skrive til mig på kontakt sider.

dd:09-05-2014: det var mening et vi skulde træk i hobro den 3de maj, men det nåde vi ikke, orangepower var ikke helt færdig, og de samme gælder for lastbil.
men nu er orangepower  klar til træk, og i denne uge skal vi kig på lastbil.
vi ved ikke endu hvannar orangepower køre han's første træk i året 2014, men det kan være den 17de maj eller den 24de maj.
kig på kalender fra året 2014, hvore vi forvende et køre i 2014.

dd:21-03-2013:der er skert meget i værksted, motor som er vært i holland har vi fæt hjem, men motor i er på de samme motor volume, men alle dele er blive skifted ud af, motor har fær noget speciale foringen med støre kravl i top. og motor har fæt nye pleje stanger, og dem er blive hjærted. ellers nye lejerne på alle steder, og nye stemper fjederne.
stempler havde vi udskifted, for ikke så langt siden, så de var stadigvæk så godt som nyt.
vi vil gerne kom på 5,9 liter, men vi har vælgt et renovered en 5,9 liter motor en ændre gang.
vi har sprøjted alle dele med en nye lag orange, så nu er vi i gang med et samler orangepower, så orangepower blive klar til træk start i maj måned.
der komme noget billeder, hvordan orangepower ser ud af i ojenblikked.


dd:15-12-2013: det har vært travlt i værksted, de nye baghjul er på, og de nye bagskærmen ogsa, der skulde ogsa laverds rigtig mange ændre ting om, så et de hele komme til et passe samt.
nu skal vi gøre alt klar, til et alt blive sprøjted med en nyt lag orange maling, det skulde være de orginale fiat 1000 orange, men det ses vi bag efter. 
der er lidt dårligt nyt ångænde motor, pleje stanger er ikke held nyt mere, de skal skiftes ud, med noget nye, der er bestild 1 orginale pleje stang, men de teste vi først, om de er stærke nok, hvis ikke, så få vi laverd noget nye efter tegne bord.
så vi ved ikke endnu, om motor som ligge i holland, nå færdig i uge 7 i 2014, det komme ån på hvordan det gøre med pleje stanger
hvannar der er noget nyheder, så blive det skreved her på sider.


dd:26-10-2013: så har vi fæt hjem de nye baghjul med dæk fra holland, samt de nye glasfiber bagskærmen. bagfælge skal flyttes navne plade, til etfå de rigtigde sporing, og bagskærmen skal gøres klar til etde kan blive sprøjted i de orginale fiat 1000 orange farve, som vi har købt i belgium hos europa's største fiat dele specialist, som stadigvæk har, og kan leverd næste alle fiat reserve dele.
vi skal ogsa kig på de orginale bremser i bagaksel, fordi de gir alt formeget rulle mødstand.
vi har ogsa solgt bagaksel, gærkasse, samt orangepower's gammele fiat 1000 motorhjælm til holland, så det gir noget penge i kasse.
vi forvender et motor, som blive ændret til 6,0 liter volume, kan afhandes i holland igen, i uge 7 i 2014.
måske laverd vi ogsa skiver bremse på orangepower i denne winter, men det er ikke sikkerd endnu.
der er kommed en nye undersider, ved nyhedere på forsider, som heder ombygning 2013-2014, hvore der komme billeder og tekst, som i kan følge med, hvad der skert i værksted.


dd:07-10-2013: så har vi kørd i Gamst,og  vi tå igen høj gær, og vi kørde en full pull i første forsøg, men det var tæt på.
i pulloff, tå vi de samme gær, men det blive kun til små 70 meter.
vi skal kigge på, hvordan knarst fra motor , skal fin justerds på justerbar knarst hjul, fordi orangepower, er ikke stærk nok, hvannar orangepower blive virkelik belasted.
vi har massa planner denne vinter, bla ændre baghjul, nye glasfiber bagskærmen, støre turbo, og motor skal komme på 5,95 liter, nu er motor på orangepower på 5,5 liter, det er en motor fra en fiat 1100.
nu ved efterårs ferrie, skal motor til Holland, og de gammele pullingdæk er solgt til noget i Holland, og de nye baghjul, som vi har købt i Holland, tå vi med hjem til danmark, og de samme gælder til de nye glasfiber bagskærmen, som vejer kun 10kg per stuk.
så det blive en støre ombygning i denne vinter, også anti tipstænger, skal vi laverd om, fordi orangepower, skal komme til stå, så smald som muligt et stånde på baghjullene, så blive orangepower ca215cm til 220cm bred, med 650mm bred baghjul.
hvannar vi har tid, men det ses vi i marts månde, men vi regner med, et orangepower, få en nyt lag maling, og et lastbil måske også blive fiat orange.
vi forsøger, et opdaterd vores hjemme sider, så i kan følge med i ombygning.
jeg vil lige siger: en støre tak, for opbakning, fordi, da jeg har vært syge i langt tid, i forår/start sommer 2013, pga problemer met lungerne, men jeg har det meget better i nu, og vi ses frem til en godt pulling år i året 2014.
og hvannar orangepower komme til et køre super godt i 2014, så vil vi også køre tractorpulling i Holland, i mellem DTP stævnes., så vi køre DTP i 2014, og hvannar DTP ikke har en stænve, og der er en find stævne i Holland, et vi også deltage i de hollandske 3,6 ton farmstock klasse, DTP har jo også ændret deres lille farmstock klasse fra 3500kg, til 3600kg.
så det blive en travlt vinter, men derfor skal vi start hurtig, med et få motor sendt af sted hurtig muligst, så vi få motor tibage senerst i februar månden, så vi kan samler orangepower, så han blive klar til 2014.


dd:29-09-2013: i går har orangepower kørd i thorum i salling, og orangepower gik rigtig godt, vi fik 1 ste plads.
alt i tallenne ses godt ud, bla udstødnings temperatur, så orangepower er klar til et gir gas på næste weekend i Gamst.


dd:17-09-2013:  hej allesamt!!!
orangepower er klar til et træk igen, det tå lidt længer til til et få samled hele motor og alt andet. vi har tilmeld os til træk i salling, den 28de september, og den 5 og 6 oktober i Gamst.
vi har ændret noget ting på orangepower, bla knarst i motor, og de nye brandstofpomp.
så nu er det ba, til et få tingne justerd efter på hinanden, men det er kun 1 ting et gøre, køre træk, og ses hvordan det gøre.
vi havde regnet med, til være klar til træk tilliger på året, men helbred er stadigvæk ikke 100%  i top, så derfor tå det lidt længer tid.


dd:26-03-2013: der er skert en massa denne winter, men pga problemer med min helbred, så har vi beslutted os, et hold en pauze for året 2013.
vi har ikke tilmeld orangepower ved DTP for året 2013.
det komme an på hvordan det gøre med helbred, men måske køre vi lidt powerpull senere på året, men det er ikke sikkerd endnu.
vi beklager et vi ikke har skreved her, siden august 2012, men pga mange indlægelse i sygehus, og mange ting mere, har vi haft det rigtig travlt siden august 2012.


dd:19-08-2012:denne uge har værten meget travlt og travls uge, vi fik først stempler tibage mandags, og turbo fik vi tibage på torsdag aften. orangepower var samled, og vi fik motor i gang torsdag middag, ikke medde nye turbo, men med en ændre hx 60 som vi har liggende.
fridag skulde vi lige med lastbil til viborg, men vi nåde kun 10 km fra hjemmed, fordi for 3 de gang i 4 månden gik føde pomp af lastbil i stå.
vi fik så en nye montered, men vi vilde vide, hvarfor denne føde pompen gøre stykke være gang.
vi havde læssed orangepower lørdag formiddag, til træk i haderup, men vi turbe ikke et tå risico, til et lastbil gå i stå igen.
så lørdag middag, kørde vi orangepower ud af lastbil, og girde orangepower noget gasa, og så gik orangepoweer i stå.
det visde sige et knarst i vores 13mm p pomp type 3000 er knækked af in i brandstofpomp. det er usikkerd om han er knækked i 1 eller 2 stykke, men det er ogsa lige meget, knarst er knækked in i brandstofpomp.
så det er dessvære slut for året 2012!!!!
nu skal vi send brandstofpomp til Holland, og kig, hvordan pomp ses ud indvendig, og hvis det liges noget lunde ud, så skal der blive laverd en nyt knarst, og vi skal find ud af, hvordan/hvarfor dette kun skert.
vi skal nok opdaterde vores hjemmesider, hvordan det gøre med brandstofpomp, og eller flere ting, som vi skal få gjord i winter måneder op til træk starte igen i april/maj måned 2013.


dd:10-08-2012: ved træk i nykøbing mors, har vi nok fæt skade på stempler, fordi ved opwarming i herning i de lukked ryttegård, gik de efter 1 minut galt, der kom lige pludsling en mærklingt lydt in i motor, og noget tikkeryt, og massa med ryge ud af underrøred, og så viste jeg med de samme, et stempler har fæt skade.
hjem tå vi så topstyk fra, og konstaterde et 2 stempler var brænd af, det er nok fordi motor blivde lidt forwarmt i nykøbing mors, såvel på motor temperatur, og udstødnings temperatur.
nu få vi lige noget stempler laverd om, så de komme til et passe i motor af orangepower.
der blive ogsa laverd en schwitzer hjul i vores hx 60 turbo, så turbo blive better, og mere holdbar.
vi håbe et vi få begge dele hjem på godt tid, så vi kan køre den 18e august  en prove træk i haderup.
vi skal nok skrive her, hvannar vi har fæt tingne tibage, og er klar til haderup.


dd:14-07-2012: så er vi lige hjem fra region mesterskab i nykøbing mors LU.
vi fik en 3d plads, og nu køre orangepower godt,
vi fik ændret en par ting i denne uge, så vi allegvel kunne træk denne støre turbo, vi havde i dag 4,5 bar tryk på begge sider.
vi skal lige kigget en par ting efter, men næste træk er den 28 og 29de juli i herning pulling arena.
video film af denne træk kan ses på netted, do skal intaste på youtube:
tractorpulling orangepower mvi 1038


dd:08-07-2012: vi havde håbet, et det skulde læssegøre med turbo, vi kørde med i testrup, efter noget justeringen, men det kig tværs imød better i korskro, det gik dårliger. turbo er stadigvæk forstøre.
næste træk, blive nok møldrup, den 21-7, så kan vi prøve et træk med en minder turbo, og så håbe vi et være klar til herning, Eurcup og DM den 28 og 29 juli.
vi prøve os lidt frem af, med noget ændre turbo's, pga vi kørde  siste år med en hx 60, og dem lagt lige på grænse af max tryk og temperatur ved turbo, og det gir risico til et få turbo skade, hvad vi ogsa fik en par gange siste år, hvis bane var rigtig  hård og har meget greb.
derfor prove vi et find en ændre turbo, til et ångå et turbo få skade næste være gang.
vi ved godt, et det koste mange dm points, til et sætse sig, og vi ikke få pokalen med hjem, men sådan er det, men skal da prøve sig lidt frem af.


dd:24-06-2012: pga travlthed, havde vi ikke tid til et skrive, hvordan det gik i ådum den 16de juni. vi prøverde i ådum, et køre med en lidt støre turbo, men det gik dessvære ikke, turbo er på nuværende tidspunkt forstøre.
i går i testrup, gik det better, men orangepower gik virkeligt et hoppe omkring de 34 meter, vi skal kig på koppeling, måske skal der mere vægt på vingerne in i koppeling, eller trykked skal skreus op på fingerne.
men ellers var der godt med ladetryk lige før denne hopperiet gik i gang, jeg proverde et slip koppeling, men orangepower kom helt los fra bane, og så var jeg dresvære nødt til et legge gasse.
der er ingen power pull i næste weekend, så vi kan før korkro, ikke køre en nyt prøve træk. men vi justere koppeling så godt vi kan, og prøver igen i korskro den 07-07-2012.
og hvis det gøre godt, så skal vi køre på powerpull i vinkel de samme aften, den 07-07-2012


dd:14-06-2012: i viborg gik det ogsa ikke, hjem var udstødningsmaifold tæt, og på bane, blive han igen utæt, pga varme, og orangepower fik alt forlidt diesel.
i viborg opdagde jeg ogsa et tryk i brandstofpomp ogsa er forlavt, og swinger for meget.
efter træk i viborg, er manifold blive ændret, så han kan gir sige i alle retninger.
fødepomp er blive udstifted med en nyt, og så fik brandstofpomp en nyt overtryks ventil.
ved opstart, og prøve kørsel her hjem, ses det ud til et manifold er tæt, og tryk i brandstofpomp, er som det skal være.
vi køre i morgen lige en prøve ture her hjem, til et ses, om manifold er stadigvæk tæt.
så nu skal vi køre på lørdag i ådum pulling arena, start kl:11.00.


dd:08-06-2012: vi er næste klar til træk i viborg i morgen aften, kl 1800, vi skal lige laverd noget små ting, men færdig det blive vi.
vi har ændret noget ting, og kigget de hele motor efter, så vi er meget spænd på, hvordan det gøre i morgen aften.
vi har ogsa laverd motorhjælm om til flip hjælm, så nu kan vi ikke tab noget motorhjælme plader mere.
næste nyt, skrive vi her efter træk på de nye bane i viborg.


dd:01-06-2012: vi køre ikke i aftes i spentrup, fordi der var skade på ventiler i topstuk, og på noget stempler.
så topstuk er blive laverd hos cilinder cervice i viborg, og torben, red rooster, laverd en set nye stempler ud af stærk aluminium.
vi vende,  til vi få stempler tibage af torben, så vi start med et få samled motor.
motor hjælmed blive ogsa laverd om til fliphjælm, fordi vi gider ikke et vi tåbe sider plader!!!! så alle siderplader som sidde på motor hjælm, blive svejst/bolted samt, så motorhjælm blive 1 stuk, men der skal ogsa brugts noget tyn profielrør, til et de hele blive stærker og kan hold.
men vi håbe et vi få stempler tibage snartest, fordi vi vil heller gøre denne hjælm færdig, hvannar motor og afskærmings plader sidde på, så vi er sikkerd, et de hele komme til et passe samt under motorhjælmed.
vi forvende et blive færdig til et vi kan køre træk på  de nye bane i viborg på aalborgvej 139 den 9 de juni.


dd:22-05-2012: vi har bestild i går en 20mm tyk flange til de nye udstødning, og i dag fik vi flange, dem fik vi i dag svejst færdig, og er herefter med de samme blive afleverd til cilinder cervice i viborg, til et blive plan slibet.
så vi få en udstødningsmanifold, som trække sig ikke skæve mere pga varme.
vi opdagde ogsa noget skade på nikketojet, pga vores stødstanger er lidt forlangt, men vi prove et få korted dem op, til de ønskede lengte.
skade på nikketojet er blive repareret, med noget reserve nikketojet som vi har på lager.
i morgen skille vi orangepower ud i 2 dele ved koppelingshuset, fordi jeg vil tå en kig på stempler og etc.
her har vi ikke haft tid til i vinter måneder, og vi har nu tid til 23 juni, til træk i testrup.
vi kan nok ikke køre i spentrup den 1 ste juni, men håbe et kan køre en prøve træk den 9 de juni, eller den 16 juni, på en power pull, en sted i jutland.
vi underrete jer her på nyhedere hvordan det gøre!!!!


dd: 20-05-2012: træk i Visby, og allingåbro, gik ikke lige som forvendet!!!
i visby, havde orangepower forlidt luft i bag dækkenne, og det var derfor et orangepower, kig højt op med snude, efter jeg slibte koppeling, men motor og turbo tabte for mange omdraaiinger, og derfor tabte vi puste.
vi fik en siste plads i visby
i allingåbro, var orangepower prøve trækker.  det havde lige regnet for start, og vi fik eved et bane var væsenligt HÅRD, så derfor vælgde vi de  lav høj gær, orangepower fik ikke noget fat på bane, og tabte igen en sider plader fra motorhjælm, og fik ikke noget fart, og derfor kom vi på ca 85 meter, men blivde så disked!!
det tå vi som prøve træk, men efter følgende træk gik heller ikke better, først kun orangepower på fuld omdraaiinger ikke få lade trykked, og efter proverd 1 gang mere, så gik det, men alligvel ikke, og kom på ca 45 meter. vores første for¨nemmelse var et turbo havde fæt skade.
men vi funde ud af i ryttergård, et udstødningspakning på 1 ste cilinder, var brænd, og blæst held væk!!!
så derfor kom der meget sort ryge ud af motorhjælm på venster sider ved start.
så derfor gik det ikke i 2 de forsøge.
nu har vi 5 fulde uge, til et laverd en nye udstødnings manifold, nye pakkingen mellem manifold og topstyk, og skal vi laverd noget så et sider plader fra motorhjælm ikke mere kan fald af.
vi vil nok laverd en gang en flip hjælm, men det er rigtig meget arbejde, til et få det laverd.
men det få vi nok laverd en gang i winter.


vi køre måske noget prøve træk i spentrup den 1 ste juni, og måske en ændre sted, men så skrive jeg det her på sider, for et være helt sikkerd, et orangepower komme et køre lige så godt, som det gik i siste året!!!
fordi vi vil vise i testrup, hvad orangepower kan.


dd: 09-05-2012: vi siger mange tak til alle besøgerne som læse her på nyhedere, men pga kæmpe travlthed , og lidt probleme med helbred, har jeg ikke haft tid til et skrive her de siste nyt.
vores nye iveco lastbil er syned i dag, der skal lige gjørd's noget lille ting.
orangepower er ogsa started op idag, efter koppeling har fæt nye koppelingsplader, og slidt plader, og red rooster, har drejed en nyt koppeligs flange, denne er ca 25mm længer som de orginale, og så håbe vi et det gøre better med koppeling.
i morgen skal orangepower samles færdig, og så er orangpower klar til et få syned i herning ved 1ste DM.
vi har bestild støre klistermærke og støre billeder, 130cmx180cm til begge sider af lastbilens aluminium kasse.
denne iveco lastbil har en lukked 7,5 meter lange aluminium kasse, hvore der er køkken, hjørne stue, og støre senge plads er, og plads til orangepower.
iveco 120E23 vejer incl fører 8250kg, så vi kan læsse 3725kg, så totalt vægt blive på 11975kg.
der skal ogsa monterds en rvs skab, i mål 160x62x62cm under alu kasse, men der har vi ikke tid til et få gjørd før Herning.
så det gøre en gang senere.
vi beklage, et vi ikke har skreved i langt tid her på nyhedere, men fra nu af, skrive vi her så meget og hurtig as muligt!!!


dd:17-11-2011: her noget nuhedere. vi fik købet en scania heste transporter, hvore der er plads til orangepower, og hvore der er køkken, og stue, og senge pladser, men vægte stemde ikke overens med registreringsbevis, med en totalt vægt af 11975kg, kan vi kun læsse 1300kg.
problem er nok et scania 's chassis er fortungt.
så har vi købt en iveco 120-23 eurocargo chassis, fra 1996, max 11975 kg, og 230hk, en fiat lastbil med en 5,9 liter fiat motor, 104x115.
denne chasis vejer 4300kg, og scania vejer mellem 6500 og 7000kg, så nu burde det ikke være noget problem med orangepower in i lastbil, og vi ikke overlæsse lastbil, fordi vi vil gerne køre 100% lovligt.
herefter skal vi prove, til et få scania 93, fra 1991 få solgt.
denne scania har fuldt luft på begge aksler, og har en sove kabine, samt el ruder.
så iveco chassis skal blive nyt maled, og lidt ændres, og så skal heste alu kasse sættes over fra scania 93, op til iveco chassis.
scania 93 er en find lastbil, og er vejed ned til max 11975kg, til billigt vej afgift.
en rigtig find chassis til et byg en knæklad til, nu er chassis 7,5 meter langt, men chassis kan forlænges med 130cm, så chassis vanger kan blive 880cm langt måled fra bag forehuset.


dd:16-09-2011: det gik ikke så godt i ådaum og hjallerup pga probleme med koppeling. efter træk i ådum, hvore der viste sige et rør i koblings huset var bræked af fra flange, som sidde skruet fast i gærkasse.
men dem skifte vi ud, med en ændre.
 vi kørde så i hjallerup, men det hjælpte ikke meget, fordi der skerde de samme med koppeling som der skerde i pulloff i ådum.
vi skal nu skille orangepower ud ved koppelingshuset, ud kig hvordan det ses ud denne gang, og få kigged koppeling efter, fordi der kan ogsa være en fejl i trykfod eller i koppeling.
det var da meget travls et koppeling drilde, fordi vi havde en 3 de plads et forsvar, nu er vi eindigt på en 5 de plads i DTP i 2011.
vi kan dessvære ikke køre i gamst den 1ste october!!!
hvad skal vi gøre her i winter???
x-måske få bygget en 5,9 liter motor op
x-måske få bytted lastbil ud med en lukked lastbil, max 11975kg
x-laverd motorhjælm på 1 styk, og laverd dem tipped hen mød dieseltank
x- koppeling skal vi kigged efter, og laverd sådan et det ikke kan sker mere.
det er planer for denne winter 2011-2012, men ved ikke om det alt kan læssegøre pga económie.
hvis der er noget nyt, så skrive vi det her på nyhedere.
vi vil sige mange tak, for dem der har hjålped os i 2011!!!!


x-dd:01-08-2011: pga travlt hed har vi ikke haft tid, til et skrive her, hva der sker med orangepower.
men jeg udskifte efter korskro motorolie, men da kunne jeg ses et der var meget spåner fra hoved og pleje lejerne, så viste jeg med de samme, et der er noget galt med krumtap.
men lige først korskro, der fik vi 3 de plads, orangepower kørde rigtig godt.
så krumtap ud af motor, og til egon i viborg, det visde sig, et krumtap var 0,18mm skæv.
så hoved lejerne er blive slibet, samt alle pleje lejerne.
nu køre vi ogsa med de samme med sunoco 20-50 race olie, og har vi fæt monterd en 6" holley volumax olie filter,  så nu kan efter være træk, kig om der er jern spåner i motor olie, det tå kun 1 minut til et åben og lukked.
men de 30 og 31 juli i herning, fik vi ogsa 3 de plads, på en rigtig sej ler bane
orangepower stå nu ogsa på 3 de plads efter 6 DM afdelingen
vi skal lige kig til nikketøjt, og stødstanger, og justerd ventiler, og så er vi klar til adum den 13de august.


x-dd:11-06-2011: vi har fæt besked et vi komme på startliste i Made, Holland, hvore orangepower skal deltage i de 3600kg euro challenge.
i Made, er der pulling i 3 dag, på 3 dane, der køre 50 klasses, og ca 600 tractoren ialt, www.powerweekend.nl
der er kun 1 ting som vi skulde ændres, fordi turbo har ogsa fæt skade efter træk i allingåbro, pga olie trykked har vært væk, pga ødelagte pleje lejer.
turbo har noget slør på begge retninger, men denne turbo er send til Holland, til et blive kigged efter.
nu har vi fæt de reserve turbo på orangepower, men dem køre ikke så let som de gammele turbo, nu røger orangepower lidt mere i starte hvannar men skal gå op i omdraaiinger


x-dd:06-06-2011: vi fik orangepower ikke færdig til Faxe, pga vi fik lejere først på fridag efter middag.
men vi fik orangepower færdig til træk i spentrup på fridag den 2 de juni, ved randers, hvore vi fik 1 ste plads, jeg tå høj gær, 48km/timer, og orangepower kunne slip for gas ved 80 meter, fordi der vinkde dommer mig allerede af, og så gik han over fullpull, i pulloff, tå jeg de samme gær, og kørde en gang til en fullpull, 110 meter, hvad resulterde i en 1 ste plads.
på lørdag kørde vi ogsa i frederiks, ogsa en sandbane, men denne bane overraskelde alle trækkerne, hvore meget bidt er var i bane.
men alligvel tå jeg høj gær, 48, det blive tuil en fullpull, men det blivde en lidt vildt træk, fordi orangepower gik være gang meget til højer, som jeg skulde bremse om med bremserne til venster  rigtig hård, det var nok de første gang, et bremserne skulde brugts så hård, til et styre orangepower på bane efter vi fik læaverd bagtoy, normalt er det nok, hvannar jeg brugt bremse kun en lilles muligt, men i frederiks, skulde bremserne arbejde godt, selfullie er det ogsa bagtoy, der få alle kraften på sig, og ved en hastigved på 48km/timer.
men i pulloff fik slæde mere vægt in i vægt kasse, hvad niels ikke pleje et gøre, men jeg fik ikke hastighed bygget op nok, og derfor skulde jeg nøjes med en 3 de plads.
vi skal lige afvendt, om vi må køre i made, holland, ved en euro challenge, det blive afhold den 19de juni i holland.
hvis ikke, så køre vi først igen i testrup, den 25de juni.


x-dd:2105-2011: det gik godt i allingåbro, de første træk var en god fullpull, ses på video film her på denne hjemmesider.
men da jeg starte orangepower for pulloff, så var der en mærkligt banke lyd in i motor, så pulloff kørde vi ikke.Trist
der var kun 3 der kørde fullpull, så vi tå 3 de plads med hjem.Smiler
hjemmed, så skruede vi tingne fra, så vi kunne ses  på stempler, og en kig på topstuk, men dem feijle inted, men kun 1 stødstang, som skal reparerets lidt.
men vi er i meget tvil, om denne ene stødstang ken gir det mærkeligt lyd.
det kan nok være et vi vælge, et ta hele motor fra, og kig dem grundeligt efter, krumtap lejer, og pleje lejer, etc.
men det gir meget skrue arbejde, fordi faxe, er næste lørdag!!!!!
hvannar vi ved mere, så skreve vi det her på nyhedere, men vi forvende et køre i faxe den 28de maj.


x-dd:08-05-2010: det gik godt i herning, de første træk med de nye gærkasse, som er laverd af red rooster, torben andersen, gik godt, det blivde en træk af 99,89 meter. vi prøverde en forsøge mere, men så blive de første træk sletted.
men 2 de træk, gik det lidt minder, fordi jeg skulde styre orangepower mere med bremserne, og så blive 2 de træk på ca 94, 50 meter. meget surt, fordi vi havde en 3 de plads med første forsøge, og nu har vi en 5 de plads.
men sadan er lived, men sætse sige en gange i mellem, men denne gang, var det en dårligt vælg, men det er meget nemt set sagt bag efter, det er nemt et være bagklog.
vi skal lige kig på bundkar pakning, samt pakdåse på venster baghjul,m fordi dem blive utæt mere være gange.
vi ses i ållingabro den 21de maj!!!


x-dd:05-05-2010: vi byder en nyt sponsor welkom, som vil hjælpe os, med et stødde os med orangepower.
gedsted auto og dæk center, er en godt adres til et få kigged din bil efter, samt klar gjørring af syning, og nye dæk og alu fælge til en godt pris.
ogsa reparation af motor cylcle, scooter samt kneller.


ogsa team red rooster, vil stød Orangepower.
der er vi meget glad med, fordi nu kan vi jo hjælp alle der køre tractortræk med alt muligt hvad der sidde på en tractortræk tractor, pulling tractor.
fordi jeg kan frem skaffe alt muligt:
diesel brandstofpomper, samt modificering fra 3 cil op til 16 cil.
nye etpc springtæpper.
alt muligt brugte, renoverde, eller nye holset turbo's
og red rooster, kan klar reste af alt.

vi siger mange tak, for deres støtte!!!


x-dd:30-04-2011: vi køre dessvære ikke i gamst på søndag, det fordi gærkasse først var færdig i går.Trist
men, det er better et dem der samler gærkasse, det blive gjørd rigtigt og tå lidt tid, som det gøre forstærk og ikke i orden.
nu skal jeg ba start imorgen med et få monterd gærkasse på bagtoy, og samler orangpower videre til et motor kan startes og kan køre en prøve tur.
vi regner 100% sikkerd med et køre i herning.
hvis ikke,  skal vi flyt slæde kun 1 cm, til et få noget punten til dm, men her gøre vi ikke ud fra.
do høre nærmer så snart jeg har noget nyheder!!!


x-dd:24-04-2011: vi har fæt bytted vores lastbil ud med en gammel volvo b10m bus fra 1982, for 3 uge siden.
denne bus er laverd færdig med 6 senge pladser, og plads til tractor, men som skal laverds færdig, men det er blive gjord de siste 3 uger.
nu i denne uge, skal vi få orangepower færdig samled, og køre prøve træk de 1 ste maj i gamst.


x-dd:18-03-2011: vi har fæt syned koppeling og springtæppe i siste uge.
orangepower stå stadigvæk skilled af mellem motor og gærkasse, men gærkasse skal afmontereds, fordi de gærkasse som er ved et blive laverd om, er færdig ca midt i epril måned.
jeg har ogsa fæt lastbil, man 12170 set til salg, fordi jeg søger en lastbil med lukked kasse.
lastbillens købe annonce kan ses på www.fullpull.dk , www.bla.dk og www.guloggratis.dk


x-dd:23-12-2010:orangepower er stadigvæk samled, men de reserve gærkasse ligge på værksted til et få noget gærne efter ønsker.
der skal laverds om en par små ting, men det er ikke så meget.
men det gjørd vi i marts måned, hvannar det ikke er så kold.
vi ønsker alle pulling fans en rigtig god jull, og en godt nyt år!!!


x-dd:20-09-2010:træk i østerbjerregrav gik godt, vi fik en 3de plads, men orangepower skal få mere fart, orangepower har slet ikke nok mødstand, det kan godt ses på video/film her på sider.
regulator reguleren konstant, fordi der skal mere fart på.
men på winter, så tå vi gærkasse en ture på værksted, så han få noget gær efter ønsker.
fra nu af, holder vi vinter pauze!!!!


x-dd:05-09-2010:på lørdag de siste træk for i år i øster bjerregrav, hved randers, om vinter, skal vi få laverd gærkasse om til gær efter ønsker, og få laverd en nyt bundkar af aluminium og en nyt udstødningsmanifold skal vi få laverd, og en nyt stærk pompedrev skal vi få laverd ad af 1 stuk aksel stål.
mere planner har vi ikke, fordi reste af orangepower ses ud til et være iorden


x-dd:29-08-2010:efter vi har kørt diffrentiale til torben, team red-rooster,til et få laverd nåle lejer in i diffrentiale,  så skalde vi lige laverd en tur til sjørup, fordi denne gammele diffrentiale var totalt ødelagt.men vi fik diffrentiale tibage af torben siste torsdag, dem samlede  vi på fridag og  lørdag for middag, vi var færdig kl 1100, læssed kl 12 , og så lidt af mad, og op til hjallerup.
nu skalde vi lige ses hva stærk orangepower virkeligt er, jeg bestemde mig et prove 1 ste træk med en trek højte på 48cm, men det var forlavt, fordi orangepower havde forlidt tryk på bagaksel, jeg beslutte ikke et flyt på vægte, men justerd træk op til max, 50cm.
og det gik super!!!orangepower dansede de firste 40 meter noget ,men det holde så,  og så fik orangepower godt med fart, og så blivde det til en nemt fullpull.
i pulloff, så beslutte jeg et ændre ingen ting, kun påfulning af diesel.
så i pulloff, gik det de samme i 2 de træk, han dansede de 1 ste 40 meter, men de manglede der noget fart, og det blivde til ca 95 meter, hvad resulteerde i en 3 de plads!!!!
måske havde det vært better et få lidt minder luft i dækkene, fra 20psi til 15psi, og så hold træk på 50cm, så jeg tå better fet opå bane.
det prøve jeg nok af i bjerregrav de 11de september.
ba håbe et der er en lei bane i bjerregrav, ellers kan vi ikke samtligner det med bane hos DTP.
næste problem blive nok et der skal mere fart på, men vi har ikke en højere gær som vi køre med nu!!det er nok det der er hva for orangepower danser så meget i starte, det er nok fordi regulator regulere, og så hoppe orangepower være gang han reguleerd, motor har forlidt i mødstand, eller motor er forstærk til hans hastighed!!!fordi høj 4, og 3200 omdr, det gir 38km/timer på grusvej
turbo tryk er find,
 4,9 bar i udstødning manifold
turbotryk 4,3 i indsugnings manifold.
men jeg vil sige mange mange tak til torben fra team red-rooster!!!
denne diffrentiale de torben har laverd, det virker ba!!!!!!!!
http://www.red-rooster.dk


x-dd:16-08-2010:træk i tirstrup var en prøve til et kig hvordan det gøre med vøres nye topstuk.
det gik godt, der er meget mere heste krafte, men vores bagtoy er ikke laverd endnu om til nålelejer, så orangepower var ikke et styre med bremse, fordi tandhjulene i diffrentiale svejsde sig fast på aksel. men så skreude vi diffrentiale ud, og kørde dem ud til team red-rooster, torben er en specialist i et laverd en diffrentiale om til nålelejer.
om vi nå færdig til nørge, er ikke sikkerd endnu, men vi forvende et være færdig den 28de august i hjållerup.


x-dd:27-07-2010: 7 de dm i herning pulling arena:
orangepower kørde som nr 2, men det var alligvel for os en prøve træk, fordi green hope de havde kørt som first, havde en fortungt slæde gæring.
så denne 1 ste træk havfde orangepower 96 meter.men det var lidt volsomt fordi orangepower tabte puste ved ca 90 meter, men jeg holde gassed, men så gik orangepower til sist meget voldsom et hoppe!!!!
så er det godt et men har en 4 punkt sæle på, jeg har på begge sider af skouldere noget blue mærke, pga 4 punkt sæle.
så vælgde vi et prove et tå en nyt forsøge,jeg vælgde et sunk træk 3 cm, men det gik lidt minder godt, det blivde til 94 meter, men de samt som 1 ste træk ogsa gik orangepower voldsom et hope, men ikke så voldsomt som 1 ste træk.
faktisk havde vi mulighed et træk for de 3 de gang, det fordi de firste træk var en prøve træk, men der sagt jeg nej til.
bageftrer sige jeg til mig self, et jeg skal har gjord det, ellers sunk træk 2cm mere, ellers træk op til 50cm og tibage til gær høj 3.
vi skal lige ses og justerd koppeling efter, og så er vi færdig til testrup night power pull på lørdag aften!!!!
orangepower har fæt i dag noget nyt dæk, nemlig 9,5-15, firestone 4 rib!!!
DET SES KANON UD!!!!


x-dd:04-07-2010: efter en meget warm dag, var vores tur, et 3500kg farm stock til sist som skal træk. orangepower var nr 2 som starte, og orangepower kørde en meget meget find fullpull med masse turbo tryk, så det vi har ændret, det virke!!!!Smiler
 stort
men vi få laverd noget ændre ting, som måske gær innomere hk's.
i pulloff, gik det lidt minder godt, jeg vælgde et tå samme gær som 1ste træk, men løsne koppeling nok lidt forhurtig, og det blive til ca 56 meter, som resulteerde i en 5 de plads.
det var måske nok better et tå i pulloff en gær laverd, men det er nemt sagt bagefter.
næste træk er i herning pulling arena, hvore der blive samttilligt blive kørt euro cup, med mange deltagers fra bla, holland, tyskland, belgie, england, norge, osv.
det er nok største de dm stævne her i danmarki,
så kom til herning den 24 og 25 juli, og oplev de sterkste europeske tractoren i 9 forskillende klasse's!!!!!!!!!!!


x-dd:26-06-2010: vi havde orangepower næste færdig med et få samlet på frijdag middag/aften, motor gik godt i tømgang i ca 20- 30 seconde, og så kom der en bravl, og så helde motorolie sig ud i omrade af motorolie filters.
og det visde sig et 1 stk motorfilter er blive explodererd, skeut fra hinanden, pga forhøjt olietryk.
så motor og ramme skal lige for de 5 de gang fra hinanden Trist, til et gik på motorolie's overtryk ventil, der sidde på oliepompe, dem har nok sættet sig!!!
vi ved ikke endnu om jeg køre de 03-07-2010 i esbjerg, fordi der er ogsa træk her i vinkel, det er ca 5km fra bopels sted, men hvannar jeg har beslutted mig, så skrive jeg det jeg her.


x-dd:15-06-2010:denne nye 5,7 L motor startes ikke, fordi  vi har fæt de forkærde stempler, med en alt forstøre brandkamer.
vi få laverd noget nyt alu stempler senere i år efter tegning, så kan vi design vores egen stempler!!!
så nu gør vi i gang med de gammele 5,5 L motor, og i går åbnede jeg denne motor, og de jeg jeg tå stempler ud, så hvisde det sige et 6de stempler er meget i stykke i mellem stemplerringe.
men jeg har en set stempler til et liggende, så motor er kørt igår til cilinder cervice i viborg, så denne motor kan få rille, og messing ringe i motorblok, samttilligt med ventil lomme i stempler.
denne motor få ogsa med de samme en slibet knarst med 7,5mm løft.
så orangepower blive frisk, op til testrup pulling park!!!!


x-dd:10-06-2010: orangepower er næste færdig til et han kan startes, lige en par ting, og hvis det gøre ok, så skal han færdig samles.
købber toppakking var nok skyld i et der var onderkompressie i faxe, fordi dem var utæt, nok fordi jeg havde lige ikke nok købber cement spray.
men i denne nye 5,7 liter motor har vi købber ringe, samt med en hurtig knarst i motor.
jeg er meget spænde til i morgen til hvardan de nye motor lyder/gøre.
det regne meget de siste dage, og op til og med  lørdag ses det ikke godt ud med vejret.
jeg havde problemer med computer, og derfor er det first nu et jeg skrive her.
hvis alt gøre ifølge plan, så køre vi i egtved på lørdag, og ogsa måske i klejtrup på søndag, men det afhange hvordan det gøre i Egtved


x-dd:30-05-2010: træk i Faxe: der var 5 stk i vores klasse, fordi green star, green hope, og bette tåge havde meld afbud.
bane var meget svært et vurdere, fordi han virkte som bane har ikke meget greb, men allivel var det en tungt bane.
 som first var det miracilux, som havde en for høj gær, så var det 8 er, men de smærde turbo på ca 50 meter. Orangepower havde probleme til et få ladetryk, hvad jeg ikke forstå på dette tidspunkt, så jeg slipte gasse i for de 20 meter, så jeg blive tråkket tibage.
men så fik jeg ållivel ladetryk, ikke så meget som jeg havde før, hvad jeg ikke forstå, og så var orangepower de firste som havde en fullpull. phoenix havde probleme med deres topstuk og havde ogsa kun ca 50 meter.
miraculix 2 de forsøg girde dem en fullpull.
the red ligthing, havde ogsa ingen fullpull i firste forsøg, men  i 2 de forsøg så have de ogsa en fullpull.
orangepower vælge fra i pulloff, fordi, kan vi få lade tryk i pulloff?????, og han tabte meget olie, dette var nok fordi olie opsamler fra underrør var fuldt med motorolie pga formeget under kompression!!
og det var nok dette hvarfor orangepower tabte meget olie på sist under trækked.
så det er ikke så godt!!!!!!!!!!
Orange power gik hjem med en 3 de plads, hvore jeg er glæd med.Smiler
hvores 1 ste DTP bokal!!!!
hvad nu?????
har forringen ållivel fæt skade i hobro den 30 april i år, pga ildslukker?????
og derfor ogsa stempler nu er ødelagt.
fordi vi havde 4,3 bar i ladetryk i hobro, og nu havde vi kun 2,5 bar i ladetryk.
men han ånde meget ud underrør, så jeg troy et foringen og stempler har fæt skade, og skal skiftes.Græder
men så vælge jeg et jeg gøre vores nyt motor færdig, dem er på 5,7 liter.
så det blive meget travlt de firste 14 dag op til egtved den 12 de juni.
jeg skal nok skrive næste uge her hvordan det gøre med tingne!!!


x-dd:23-05-2010: træk i ållingabro gik godt nok, men vi mangele hk's i forhold til de ændre i min klasse.
jeg skal i denne uge lige justerd  insprøjtings tidspunkt, dem skal blive tilliger, fordi udstødnings temperatuur blive forlavt.
og så skal vi næste uge til faxe på sjæland.


x-dd:16-05-2010:efter 35 mm regn i frederiks nat til søndag, var denne bane ikke meget mere værd.
der er kun blive kørt klasse 6,5,4 og klasse 3 måske, men så kig vi hjem, fordi det regnde egen.
nu skal vi laverd vælge om i denne uge, og så er vi færdig til ållingabro.


x-dd:15-05-2010:bane i ørum ved skive var meget hård!!!!    vi fik 2 de plads.
men jeg tå det som en prøve, om orangepower kan hold til det, og hva meget koppeling skal brugs, til et køre i højerste gær.
koppeling skal nok brugts 60/70 meter minimalt til et turbo kan tå over.men måske skylde jeg (ogsa) sunk træk 4-5 cm eller mere til et få lidt minder tryk på bagaksel. men uden skade tibage hjem gøre vi orangepower klar til frederiks de 16de maj.
hvis alt gøre godt på søndag, så laverd vi vælge om i næste uge, så et orangepower blive 225-230cm bred, nu er han 262cm bred.


x-dd:14-05-2010: efter hobro gik det ikke godt i Herning!!!
hvad der var galt, det var ikke nemt et find ud.
men vi prøverde alt en uge langt men  så opdagde jeg et turbo var stukke, men jeg har kigget på turbo efter herning, men så var der ingen slør på turbo, og han gik find rond.
så en nyt hx 60 turbo på fiat, og efter mange justeringen på brandstofpomp, så fikte jeg orangepower til køre som der skal.
nu skal orangepower køre i aften  i orum ved skive.
og hvis han ikke gøre i stukke, så på søndag i frederiks.
jeg skrive nok i morgen hvordan det gik i  aften.


x dd:30-04-2010: i dag har orange power kørt en godt træk i hobro!!SmilerSmiler
i højt 4 gik det rigtig godt, og havde 4,3 bar i ladetryk.
orangepower kørde kun 1 træk fordi vi er tilfrisk med 2de plads, og ogsa fordi i morgen skal orange power  deltage i herning pulling arena hos DTP
men på måndag bestille jeg en 1mm tyk købber toppakking, til et få en højere kompression, fordi kompression er forlavt!!Trist


x dd:25-04-2010: prøve træk gik ok, som vi håbet!!!
motor gik godt og havde 4 bar i ladetryk, der mangele her en der noget jysteringen.
på fridag, 30-04 skal vi træk i hobro, her kan vi ogsa prøve noget ting af, før vi skal køre de 1ste dm hos DTP, og så 1 dag senere, 01 maj i herning pulling arena.

x dd:18-04-2010: orangepower er syned og godtkendt hos DTP!!!


                                        året  2009



X dd:15-11-09: efter en dårligt år er vi i gang med et få ændret mange ting. Orangepower få en nyt udsænde, en motorhjælm fra en fiat 1880, så komme der en nyt intercooler på Orangepower, og så få Orangepower de gammele motor fra bindegal fiat, 5,5 liter.
ogsa få vi laverd 23" brede 38" vælge og få orangepower 650/65-38 pulling dæk.



x dd:05-06-09:Orangepower har ikke kørt meget efter egtved, det fordi motor blive forvarmt, og det skyldes det køler ligge under forbro, og det er ikke godt nok, vi har prøvert mange ting til et få det better, men inted hjælp.
men nu er der købt en støre motorhjæme fra en 160-180/90 og styre konsol, så nu skal ramme lidt lavers om, så vi få mere plads mellem motor og køler , så der komme plads til de orginele køler
ogsa ta jeg motor fra min tilliger bindegal fiat, denne på 5,5 liter, næste år.



x dd:07-06-09: Vi har fæt de nyt laverd udstødnings manifold hjæm, en store tak til uge smede, fordi paul havde denne uge tid til et laver en manifold til Orangepower.
Orangepower få  nu en holset hx 60er med 26 er udstødnings hus på.
Der skal lige justers en par ting og så er vi færdig til egtved, den 13de juni!!!



x dd:24-05-09: Orange power  har kørd en remmeligt godt træk i Ålingabro, vi kørde en full pull i hojt 3, det fordi bane var meget meget hard!!!!!!
men så gik det lidt minder i pull off, der var for lidt turbo tryk.
nu gore vi i gang med en laver en nyt udstødnings manifold, samt vil vi køre med en holset hx 60er med en 26er hus, så få vi forhåbbeligt mere tryk på turbo, så orange power kan få forbrand better og mere diesel, nu få han forlidt luft i motor fordi trykket er for lavt, ogsa koppeling skal justers lidt på padeled, der er troy jeg lidt formeget plads mellen koppeling fingers og udryger lejer, fordi jeg kan gasse  ikke godt nok op til 3200omdr.
men det ses ud til et der er tæt mellem blok og topstykket, ogsa kan jeg få kølet køle væske meget better nu som før, så vi gøre frem af!!!!!
næste løb blive den 13de juni i Egtved, så det blive spænde!!!!



x dd:15-05-09: Orangepower blive ikke færdig til et køre i denne weekend, fordi  der er noget ting der gik lidt travls og tå langt tid.
Nu har orangepower fæt stempler med ventillommer og mellem blok og topstuk købber ringen og flyende pakking.
ogsa topstuk var blived lidt skæve fordi motor har vært en gang for warmt, det var skært fordi vandpomp havde problem med et få pomped vandet rond fordi køler ligge under forbro, men nu har vi få det lukked mellem vandpomp og thermostat huset og nu blive vandet pomped rond
På mandag gore jeg videre med samler og så blive orange power 100% færdig til ållingabro den 23 maj.



x dd:11-05-09: Orange power havde igen problemen med et hold vand i køle systeemed så Orange power er skilled helt af, fordi vi skal ses efter hvad der er galt, i vært valt er der 5 stempler der har for lidt kompression, så føringen skal hones hos cilinder cervice og der er bestild 6 komplet nyt stempler, og sa få motorblok med de samme ringen i blokked så vi kan køre med købber ringe in stæd for 2mm købber pakking.
købberpakking kan ikke hold trykked det fordi top er flowwed, så der komme meget mere tryk mellem topstuk og stempler, det kan ogsa være derfor vi tapte i herning og sdr vissing meget vand, fordi købberpakking ikke kan hold trykked og fordi9 der er 5 stempler der har forlidt kompression så derfor har Orangepower problem med et brand diesel af!!!!
sa nu er cil cervice i full gang til et laver min ting færdig, stempler, pleje lejers, købberringen er bestild i dag, og dem er i viborg i morgen, så skal der kun lavers ventil lommen i stempler og sa skal orangepower blive samlet igen.
vi håbe et vi kan køre på fridag aften hos paul gejl i uhe.



x dd:07-05-09:Orange power er færdig til et køre træk den 09-05-09 i brædstrup hos thomas holm.mere om programma kan læses på kalender.



x_dd:02-05-09: Orange power er blive godtkendt af DTP's syn den 02-05-09, og har kørt firste løb;

Men det hvar lige travlt uge der gik, fordi der var probleme med stur toy og koppeling, vi har in denne uge justert koppeling 4 gange, så koppeling givde os mange arbeide, men nu sta han rigtig!!!!!! men vi var first færdig kl 0300 den 02-05-09!!, så lige 3 timers savn og op til herning pulling arena.


Vi ønskerde et FÅ omdraaingen lige blive kontroleerd før vi gik på bane, men så viste det sig et motor kørde kun med 2700 omdr/min.
Der var dessvære ingen tid et kig efter hvad der var galt så vi beslutede et prøve alligevel så med 500 omdr minder.
Vi syns self et det ikke gik så galt , fordi fi flyttede slede med ca 40 meter og havde 2,5 bar i lade tryk MED 500 OMDRAAIINGEN FORLIDT!!!!

Så næste gange better, måske skal vi ogsa køre den 09-05 hos tomas holm, men der få jeg et vide på måndag om der var plads til 1 mere i den lille farmklasse, men ellers den 23-05-09 i ållingabro.

men nu skal vi lige kig alt godt efter så dette med møtrikkers ikke kan skeer mere, og skal lige hend en nyt -ventilator på køler, fordi dem brande motor af.



x-dd:25-04-09:orange power er færdig til et køre prøve træk i gamst, men så opdage vi et koppeling ikke sta som han skal være, så skal vi lige split orange power ud   i  2 deleVred til et juster slung koppeling.
men det gjore vi lige i næste uge og så skal vi køre 1 ste dm i herning pulling arena næste uge den 02-05-09.



x-dd:05-04-09: syning af orange power, der skal lige ændres en par ting, men ellers ok.



x-dd:28-2-09: syning af motorvolume, koppeling og springtæppe, det gik ok.